2011. augusztus 21., vasárnap

Túl könnyedén venni az életet nagyon felszínes dolog, és ha ez alapvetõen jellemzõ az egyénre, akkor maga az ember is felszínes….
Általában az olyan emberek vidámak állandóan, akik igénytelenek a többre, a jobbra és a mélyebbre… Nem mondom, hogy minden esetben így van ez, de többnyire igen - hiszen ha egy-két igényed van csak, és összesen 2-3 dolgot látsz át és fogsz fel az életbõl, akkor azokat gyorsabban ki tudod elégíteni, mint ha kétezret…
Ebbõl fakad az is, hogy a felszínes, és morálisan igénytelen embert nem sok minden fogja zavarni, míg a mély lelkû és morálisan igényest sok minden.
Természetes azért, hogy a felszínes ember ezen gondolatokra esetleg így reagál: "túl komolyan veszel mindent!", s a mély nem is fog tudni erre mit mondani, mert amit mondana erre, arra nem volna szükség akkor, ha nem igénytelen emberrel állna szemben, õ is értené, s nem beszélne így….
Ugyanis a felszínes ember lényegébõl fakadóan igénytelen és nem vágyik olyan lelki-szellemi mélységekbe, mint az, aki mély. A mély viszont szükségszerûen szenved és nem is tud igazán mit kezdeni az ilyen emberekkel. Szenved, mert lényegébõl fakad, hogy fáj neki az igazságtalanság, és a hiábavaló felszínes üresség. Tehetetlen mert, amit mondana, fel sem éri lélekkel és ésszel az igénytelen üres ember...

AZ ÉLET MIÉRTJE

   


     
Túl könnyedén venni az életet nagyon felszínes dolog, és ha ez alapvetõen jellemzõ az egyénre, akkor maga az ember is felszínes….
Általában az olyan emberek vidámak állandóan, akik igénytelenek a többre, a jobbra és a mélyebbre… Nem mondom, hogy minden esetben így van ez, de többnyire igen - hiszen ha egy-két igényed van csak, és összesen 2-3 dolgot látsz át és fogsz fel az életbõl, akkor azokat gyorsabban ki tudod elégíteni, mint ha kétezret…
Ebbõl fakad az is, hogy a felszínes, és morálisan igénytelen embert nem sok minden fogja zavarni, míg a mély lelkû és morálisan igényest sok minden.
Természetes azért, hogy a felszínes ember ezen gondolatokra esetleg így reagál: "túl komolyan veszel mindent!", s a mély nem is fog tudni erre mit mondani, mert amit mondana erre, arra nem volna szükség akkor, ha nem igénytelen emberrel állna szemben, õ is értené, s nem beszélne így….
Ugyanis a felszínes ember lényegébõl fakadóan igénytelen és nem vágyik olyan lelki-szellemi mélységekbe, mint az, aki mély. A mély viszont szükségszerûen szenved és nem is tud igazán mit kezdeni az ilyen emberekkel. Szenved, mert lényegébõl fakad, hogy fáj neki az igazságtalanság, és a hiábavaló felszínes üresség. Tehetetlen mert, amit mondana, fel sem éri lélekkel és ésszel az igénytelen üres ember...